Nilüferce

Pazartesi, Haziran 20, 2005

ELGİNKAN VAKFI - BOLU


Elginkan Vakfı

Yeni bir haftaya başlarken bu hafta fotoğraflarda bir değişiklik yapmak istedim.Bu hafta sizlere Boludaki bir vakıfı tanıtacağım.

ELGİNKAN VAKFI;
E.C.A Markasını yaratan ELGİNKAN ailesi tarafından kurulmuştur.ECA; Ekrem, Cahit ve Ahmet isimlerinin baş harflerinden oluşmaktadır ELGİNKAN ise ailenin soyadıdır. Aile; Ahmet Elginkan ve Ümmehan Elginkan çiftinin, Ekrem Elginkan ve Cahit Elginkan adlarındaki oğullarıyla beraber dört kişiden oluşmaktadır .Aile Manisalı ' dır . Elginkan Ailesi'nin tüm fertleri hayatta iken; 1954 yılında aldıkları bir kararla Vakıf kurmayı, kurmayı planladıkları sanayi kuruluşlarını vakıfla ebedileştirmeyi ve vakıf sayesinde, ülkemizin ve halkımızın yararına hayırlı işler yapma ideallerini gerçekleştirmeyi düşünmüşlerdir . Elginkan Ailesinin 1954 yılında aldığı bu karar, 1985 yılında vakıf kurucuları, saygıdeğer insan, ailenin büyüğü merhume Ümmehan ELGİNKAN ve merhum H.Ekrem ELGİNKAN ile Elginkan Topluluğuna bağlı 8 şirket tarafından yapılandırılmış ve tescil edilerek hayata geçirilmiştir .
AMACI :
1 Kültür değerlerimizi, tarihimizde bizi büyüten örf, adet ve manevi değerlerimizi ve Türkçe'mizi araştırmak, araştırmaları desteklemek, korumak, yaşatmak ve tanıtmak.
2. Bilim , teknoloji ve eğitim alanındaki faaliyetleri teşvik etmek.
3. Ülke sanayiinin İhtiyaç duyduğu vasıflı İşgücü yetiştirilmesine ve bu suretle ülkenin istihdam İmkanlarını artırıcı eğitim çalışmalarına katkıda bulunmak İçin okullar, eğitim kurumları açmak, İşletmektir.
''Hiç kimsenin beş kuruşluk hakkı bizlere geçmesin.Biz bu paralarımızı helallerle kazandık,haram karıştırmadık,sizler de haram karıştırmayın.''
Ümmehan ELGİNKAN
1901 - 1985
''Allahtan bütün dileğim,kurduğum bütün müesseselerin devamlılığının sağlanması,memlekete faydalı birer kuruluş olarak iş imkanı yaratması,devlete vergi vermesi ve bizden sonra gelecek olanlara da örnek olmasıdır.''
H.Ekrem ELGİNKAN
1924 - 1999
ve Vakıf yazılan vasiyetlerin aynen ve titizlikle uygulanmasını sağlıyor.
posted by Nilüfer at 1:21 ÖS

7 Comments:

ELGINKAN AILESINDEN ALLAH RAZI OLSUN NE MUTLU YASADIKLARINA DEGMIS ALLAH HERKESE BÖYLE HAYIRLI IŞLER YAPMAK NASIP ETSIN

2:11 ÖS  

Teşekkürler Münevver Hanım .Bloğumda yanlız bırakmıyorsunuz beni.Yorumları sabah alırım diye düşünüyordum ama ... Şu anda hala resimler için yazılar yazmaya devam ediyorum.

2:16 ÖS  

Münevver ablanın dileklerine aynen katılıyorum. Böyle hayırlı işler yapanların çoğalması temennisiyle...

Hoşçakal

11:50 ÖS  

Evet Tuhfe inşallah diyelim.Boluda İzzet Baysal ve Elginkan Vakfı inşallah diğer illerdede böyle birilerinin olması dileğiyle.

12:03 ÖÖ  

izmit te bizim evin bitişiğinde bir yıldır bir okul inşaatı devam ediyordu ki şu günlerde bitmek üzere. üzerinde cahit elginkan lisesi yazıyor. içimden kim bu adam demiştim. bu yazıyla beni aydınlattığın için teşekkürler.

3:53 ÖS  

Evet şekerpare bende arkadaşımın sayesinde öğrendim bu Vakıfı bu işte emeği geçen herkesten Allah razı olsun

1:18 ÖÖ  

ben şimdiye kadar birçok seminer ve kursuna katıldım.. gerçekten harika bir yer... gönül rahatlığıyla katılıp faydalar sağlayacağınız.. bir kurum. Allah kuranlardan ve devam ettirenlerden razı olsun... gerçek irfan sahibi insanlar.. Ruharı şad olsun..

4:09 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home