Nilüferce

Çarşamba, Ağustos 02, 2006

GERÇEK BİR SEVGİ

SEVGİ

Dünyadaki en güzel şey temiz bir sevgi.Kadın her sabah olduğu gibi o günde beyaz değneği ve el yordamı ile otobüse binmişti.
Şoför : -Soldan üçüncü sıra boş hanımefendi, dedi.
Kadın 32 yaşında güzel bir bayandı ve eşi oldukça yakışıklı bir hava subayı idi.Bundan birkaç ay önce yanlış bir teşhis sonucu gerçekleştirilen ameliyatla gözlerini kaybetmişti genç kadın ve asla göremeyecekti.Kocası ameliyattan sonra acı gerçeği öğrenince yıkılmış ve kendi kendine bir söz vermişti.Asla karısını yalnız bırakmayacak, ona sonuna kadar destek olacak, kendi ayakları üzerinde durana kadar cesaret verecekti.Günler geçiyordu. Kadın her geçen gün kendini daha kötü hissediyor, çok sevdiği kocasına yük olduğunu düşünüyordu.Eşinin bu içine kapanık,karamsar hali kocayı çok üzüyordu.Bir an önce bir şeyler yapması gerekiyordu, karısı günden güne kendi içine kapanık dünyasında kayboluyordu.Bütün gün düşündü koca nasıl yardım edebilirim güzeller güzeli eşime.Birden aklına eşinin eski işi geldi. Geri dönmesini isteyecekti.Ama bunu ona nasıl söyleyecekti, çünkü artık çok kırılgan ve neşesizdi. Bütün cesaretini toplayarak akşam karısına konuyu aştı.Karısı dehşetle gözlerini aştı. - Ben bunu nasıl yaparım ben körüm, diye bağırdı.Kocası ona destek olacağını her sabah işe onu kendisinin bırakacağını ve akşam alacağını ve ona çok güvendiğini söyledi.Çünkü eşini tanıyordu ve bunu başarabileceğini biliyordu.Kadın büyük bir umutsuzlukla kabul etti çünkü eşini çok seviyordu ve
onu kırmak istemiyordu.Her sabah eşini işine bırakıyor ve akşamları alıyordu fedakar koca. Günler böyle ilerledi karısı eskisinden biraz daha iyiydi.Fakat kocası daha fazlasını istiyordu , kendisine söz vermişti sonuna kadar gidecekti.
Akşam karısına:
- Artık işe kendin gidip gelmelisin, dedi,
Kadın şaşırmıştı. Bunu asla yapamayacağını söyledi.
Kocası ısrar edince onu yine kıramadı ve bütün cesaretini topladı bunu kendisi de istiyordu ama o kadar güveni yoktu.Sabahları kadın artık otobüs durağına kendisi gidiyor, otobüsüne biniyor ve otobüsten inerek işine gidebiliyordu. Günler günleri kovaladı hiçbir problem yoktu.Yine bir gün otobüse binerken,
şöför :
- Sizi kıskanıyorum, hanımefendi dedi.
Kadın kendisine söylenip söylenmediğini anlayamadan, neden , diye sordu.
Şoför,
- Çünkü her sabah sizin arkanızdan bir hava subayı genç adam otobüse biniyorve bütün yol boyunca sevgi ile size bakıyor, otobüsten indikten sonra yeşil ışıkta yolun karşısına geçmenizi bekliyor siz binaya girdikten sonra arkanızdan öpücük yollayıp size her gün sevgiyle el sallıyor , dedi.

    İnsanların ekonomik kriz nedeniyle iflas ettikleri,ya da işten çıkarıldıkları,yada geçirilen kazalar sonucu sakat kalındığı durumlarda eşlerin birbirine destek olacağı yerde çekip gittiklerine gerek yaşantımızda gerekse televizyon ve gazete haberlerinde pek çok kez tanık oluyoruz.Evliliğin başında alınan sevinçte,üzüntüde,mutlulukta ve sağlıkta hep beraber olma sözü bir kenara atılıyor maalesef pek çok evlilikte.Ancak bu hikayedeki kişinin eşine duyduğu sevgi öyle yüce ki,ona tüm gücüyle destek olmaya çalışmış.Hayatta böyle sevgiler var mıdır bilemiyorum ama herkesin böyle güzel ve gerçek sevgilerle karşılaşması dileğiyle....
    posted by Nilüfer at 10:10 ÖS

    32 Comments:

    Ya ne güzel bir sevgi,cok sıcak bir hikaye idi. ALLAH da bizlere böyle sevgiler nasip eylesin.
    Sevgi Aşk'dan daha yüce bir sevgi,aşk da kan cok hızlı hareket ediyor,ama belli bir süre sonra sevgiye asıl olan duyguya ölümsüz duyguya bırakıyor.

    Sevgi emek ister;yürek ister ve gerçeklik ister. Dürüstlük ister sevgi! Onun yolunu beklemek,saygı duymaktır

    Sevgi bence aşk'dan öte bir seydir ALLAH'ın bizlere verdiği en önemli insani duygulardan biridir.

    teşekkür ediyorum canım bu yazıyı paylastığın için gercekten de cok sıcaktı. yazımın basında dediğim gibi, bizlere de böyle yüce sevgi nasip eyler rabbim.

    12:47 ÖS  

    nilüfer sana şimdi yolayacağım linki indir ve izle.
    ben bazen canım sıkıldığı zaman acar izlerim. bana huzur verir.
    oldukca güzel bir şarkı ve oldukca etkileyeci sahnelere sahip bir klip

    http://www.filelodge.com/files/hdd2/17097/japon.wmv

    pişman olmucaksın:)

    12:52 ÖS  

    sanırım bu güzel hikayeyi
    anlatan güzel bir video ile süslemek de bana yakısır:)

    12:58 ÖS  

    Kayhan verdiğin adrese bakacağım.Video görevini başarıyla tamamlayacağına inanıyorum.Bende yardımcı olmaya çalışırım :-)
    vaktim olursa ( işten yorgun dönmezsem )

    1:08 ÖS  

    Slm. İadedi ziyaret yapalım dedim :) bu hikaye 2-3 yıl kadar önce banada gelmiti mail yoluyla gerçekten tüyler ürpertici bi hikaye...

    2:01 ÖS  

    Kayhan klip gerçekten harika sağol

    Bulsara, hoşgeldin.Bu hikaye banada bloglardan bir arkadaş tarafından maille geldi.Ne zamandır yayınlayacaktım bu akşama kısmet oldu.Nagihan bu hikaye için teşekkürler...

    2:07 ÖS  

    canımm nilüfer günaydın:) böyle aşklar kalmadı günümüzde.. böyle sevgi de yok..fakat tanıdığım bir karı kocadan bahsetmek istiyorum..aslında oğullarından duydum annesi ve babasının hikayesini..birbirlerini deli gibi seviyorlar..60 yaşlarında olsalar bile el ele tutuşuyorlar nereye giderlerse gitsinler..hanımefendi eşi eve gelmeden yemeğini hazılar..yemekten sonra sevgili eşine kahvesini yapar..gecenin ilerleyen saatlerine kadar uzun uzun sohbet ederler..bazen koca eşini özler gün arasında eve gelir işini bırakarak..yine birgün evin hanımı rahatsızlanır..kalbi ağrımaktadır..yok ben iyiyim desede koca olmaz deyip eşini hemen doktora götürür..hanımefendi doktora gider ve doktorun yanında birden kalp krizi geçirir..ve kalbi durur..birkaç dakka içinde olmuştur bu durum..hayata döndürme çabaları başlar..hanımefendiyi kurtarırlar fakat kalp durduğu için belli bir süre beyin fonksionları durmuştur..uzun bir süre hastanede kaldıktan sonra eve gelinir..koca eşinin yanından bir an olsun ayrılmaz..eş yürüyemiyen..konuşamıyan..hareket edemiyen..yemek verirsen yiyen yoksa..düşünün 50 yıl bir yastığa başını koymuşsun hergün sevgi ile baktığın bir çift göze şimdi tanımadığın ne olup bittiğini anlamadığın bir insanmış gibi bakıyorsun..koca eşinin bu bakışlarını her görüşünde biraz daha ölmektedir..eve hastane ortamı kurulur..bir hemşire ve eşi hanımefendiyi yalnız bırakmamaktadır..birgün eş hanımının sıkıldığını düşünerek bir araba satın alır..bu araba starex tarzı birşey.(buarabaya ben bindim.bindiğimde şok oldum) arabanın içine eşinin uzanabilmesi için koltuk koyulmuş..yatak halini alabiliyor..karşısına televizyon..ve koltuk sürücü koltuğunun hemen sağ hizasında..ve eşini sürekli gözlemleyebiliyor..ve çocuklarına haber vermeden eşini alıyor ve deniz kenarında bir motele götürüyor..eşi ile 1 hafta tatil yapıyor..hergün yemeğini yedirip..düşünün özel ihtiyaçlarını kendisi tek başına karşılıyor..akşam üstleri tekerlekli sandalyesine koyup sahilde yürüyüşe çıkıyorlar..tatilden geldikten en fazla 1 ay sonra hanımefendi vefat ediyor..beyfendi yıkılıyor ve buralardan taşınıyor..mersine sahil kenarında kalıyor..adanaya sadece sevgililer gününde ve eşinin doğum gününde geliyor..mezarına çiçek bırakıp tekrar evine dönüyor..çocukları evlen baba tek yaşama demesine rağmen beyfendi olmaz..kimse bana eşim gibi bakamaz..kimse benimle onun gibi ilgilenemez diyor ve tek başına yaşıyor..ben bunu duyduğumda göz yaşlarımı tutamadım..böyle sevgilerde var..ama günümüzde böyle sevgiler kalmadı...sahte sevgiler üzerine kuruyoruz dünyamızı galiba:(( çok yazdım bu sefer ama paylaşmak istedim..kocamann öpüyorum seni canımın içi...

    12:18 ÖÖ  

    zehra : süper ....

    8:21 ÖÖ  

    Zehra nadirde olsa böyle sevgiler varmış.Gerçekten helal olsun bu kişiye.Böyle insana huzur veren,örnek alınması gereken yazılar sayfalar dolusu olsada okunur.

    9:46 ÖÖ  

    harikaaaaaaaaaaaaaaaaaa olmuşşşşşşşşşşşşşş

    affferin kızzz :):)

    videoyu izlim bari ben şincik

    1:31 ÖS  

    izledim ve gene bittim ben....

    kacıncı dinleyişim onu da unuttum.

    1:40 ÖS  

    Sağollllllllllllllllllllll,çokkkkkkkkkkkkkkk sağolllllllllllllllll :-)
    Kayhan

    2:00 ÖS  

    canımmm günaydın:)) allah karşımıza değerimizi bilecek insanları ve gerçekten böyle sevgileri çıkarsın canımm nilüferrr..koccaman öptüm senii:)) kolay gelsin işlrinde bugünn:)) ayy nilüferr bugünn cumaa ne küsellll:))))))

    11:25 ÖS  

    Merhaba Nilüfer klip ve yazı sabah sabah beni duygulandırdı hatta gözyaşlarım aktı gitti çok güzeldi gerçekten umarım herkez aradığı sevgiyi aşkı bulabilir buluncada sahip çıkabilir.paylaşımın için teşekkürler :)

    11:48 ÖS  

    Hoşgeldin Susam beğendiğine sevindim.Seninde blogta harika hele mantı çok güzel görünüyordu.

    2:02 ÖÖ  

    YAŞADIKLARIMDAN ÖĞRENDİĞİM BİR ŞEY VAR
    Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
    Yaşadın mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi
    Sevgilin bitkin kalmalı öpülmekten
    Sen bitkin düşmelisin koklamaktan bir çiçeği

    İnsan saatlerce bakabilir gökyüzüne
    Denize saatlerce bakabilir, bir kuşa, bir çocuğa
    Yaşamak yeryüzünde, onunla karışmaktır
    Kopmaz kökler salmaktır oraya

    Kucakladın mı sımsıkı kucaklayacaksın arkadaşını
    Kavgaya tüm kaslarınla, gövdenle, tutkunla gireceksin
    Ve uzandın mı bir kez sımsıcak kumlara
    Bir kum tanesi gibi, bir yaprak gibi, bir taş gibi dinleneceksin

    İnsan bütün güzel müzikleri dinlemeli alabildiğine
    Hem de tüm benliği seslerle, ezgilerle dolarcasına
    İnsan balıklama dalmalı içine hayatın
    Bir kayadan zümrüt bir denize dalarcasına.

    Uzak ülkeler çekmeli seni, tanımadığın insanlar
    Bütün kitapları okumak, bütün hayatları tanımak arzusuyla yanmalısın
    Değişmemelisin hiçbir şeyle bir bardak su içmenin mutluluğunu
    Fakat ne kadar sevinç varsa yaşamak özlemiyle dolmalısın

    Ve kederi de yaşamalısın, namusluca, bütün benliğinle
    Çünkü acılar da, sevinçler gibi, olgunlaştırır insanı
    Kanın karışmalı hayatın bütün dolaşımına
    Dolaşmalı damarlarında hayatın sonsuz taze kanı
    Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
    Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara, göğe, bütün evrene karışırcasına
    Çünkü ömür dediğimiz şey hayata sunulmuş bir armağandır
    Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana
    ATAOL BEHRAMOĞLU

    4:42 ÖÖ  

    Teşekkürler arkabahçe sakini zevkle okudum.

    Peace döndüğüne çokkkkk sevindim.Hiç boş durmamışsın zamanını en iyi şekilde kullanmışsın.

    8:06 ÖÖ  

    nilüferrrrrrrrr
    naptirun oracıklarda

    soalsın canımm boş bırakmadığın için:)

    10:48 ÖÖ  

    bu aşk ve sevgi de, dünya barışı gibi bir şey oldu gibi geliyor...adından bahsedildikçe yaşanmayan bir şey mi yoksa ?

    5:34 ÖÖ  

    Yasadigimiz bu donem, maddiyata fazlaca onem verilen bir zaman dilimi oldugu icin bu tip ornekler sasirtici geliyor. Oysa insan, icindeki guzelliklerle her devirde ayni insan. Sizin bu hikayeniz bize kendimizi bir an olsun hatirlatiyor ve fakat sonra bir ruzgar gelip firlatiyor bu guzellikleri icimizden.

    1:41 ÖS  

    günayydınn canımmm nilüfer:))

    11:25 ÖS  

    Çok hoş ;)

    11:45 ÖS  

    canım çok güzel bir klip ve yazı , okuyup ta klibi izleyince , YAŞADIKLARIMDAN ÖĞRENDİĞİM BİR ŞEY VAR şiiri geldi aklıma , hayatta hep tutkulu olmak gerek diyorum hep , sevgimle
    sevgiyle

    3:43 ÖÖ  

    videoda sorun var çünkü filelodge de genel bir sorun var haberin olsun...

    10:49 ÖÖ  

    slm :)

    bloga yeni bi resim ekledim bi göz at bakalım hoşuna gidecek mi?

    12:40 ÖÖ  

    NERELERDESİNNNN sen !!!

    5:23 ÖÖ  

    canımın içi iyi akşamlarr dilerim sana:) seni çok ama çook özledim..ders çalışmalıyım moralim bozuk..akşamları msn e girmek yerine ders çalışmalıyım..hafta sonu olmazsa birara konuşuruz tama mı:(( moralim bozuk biraz..birde yoğunum işlerim çok yoğun:(( valla halim kalmadı artık:(( kocamnn öpüyorum seni:)) canımın içi:))

    8:00 ÖÖ  

    bu gerçekten harika... ben.. inan ağladım.. sevgi-aşk bu kadarmı güzel anlatılır, dilinden anlamsak bile..

    Hakikaten bu güzel hikaye ile mükemmel oldu klip..

    çok güzeldi gerçekten...

    sana ve yardımcı olan arkadaşına teşekkürler, duygu dolu dakikaları yaşattığınız için...

    bu arada zehra hanım sizin yorumunuz anlattığınız olayda çok etkileyici. çok öz verili ve kıymet bilen insanlar öyle nadirki... biz öyle olursak karşılaştıklarımızda öyle olur inşallah, yani sevgi dolu ii insanar...

    1:28 ÖÖ  

    Merhaba Nilüfercim soruna biraz geç yanıt verdim kusurabakma canım evet bende Bolu Göynüklüyüm annemde babamda Bolulu fakat babamın mesleği nedeniyle sürekli başka yerlerde büyüdüm geçen yazdan beride memleketime gidemedim çok özledim oraları inan.Öpüyorum canım seni sevgiler.

    3:33 ÖS  

    günaydınnnnnnnnn bızdıkımmm:))))

    11:10 ÖS  

    ben çağrı tamamen çok kötü bir site üye olmak yok o yok bu yok ne işe yarıyo bu site bence sen bu site için boşu boşuna uğraşmışsın hedi kendine iyii bak nine

    11:30 ÖS  

    SLM
    GERÇEKTEN DİYORUM
    BÖLE BİR SİTE NE GÖRDÜM NE DE DUYDUM TAM ANLAMIYLA MÜKEMMEL BİR SİTE SENİ TEBRİK EDERİM
    BEN ÇAĞRI:-)

    4:44 ÖÖ  

    Yorum Gönder

    << Home