Nilüferce

Pazar, Ağustos 21, 2005

THE COOK NEXT DOOR


The Cook Next Door

Herkese Merhaba
Nedir bu The Cook Next Door diyeceksiniz.Bloglar arasında çok yaygın olan yemek maceralarının anlatıldığı bir bölüm.Sizi biri sobeliyor ve sizde başlıyorsunuz mutfak maceralarınızı yazmaya..Arkadaşça ( Meral ) tarafından sobelendim.Aslında mutfak maceram çok fazla yok çünkü yemek yapmayı bilmiyorum açıkçası, sadece hamur işlerini bildiğim halde Meral benide bu işin içine sürükledi.Fotoğraf sayfasında bunun ne işi var diye düşünebilirsiniz ancak sizi sobeleyen en yakın dostunuz,arkadaşınız olunca iş değişiyor.Meral için herşeye değer bloğum onun için feda olsun diyorum .
1- İlk mutfak maceran neydi? Neler hatırlıyorsun?
Çok büyük mutfak maceram yok aslında mutfağa fazla girmediğim için :-)) .Eh bir iki kişiyi zehirlediğimi geçersek sorun yok aslında .Tabiki şaka bunlar.Hatırladığım olaylar köyde kızkardeşimle beraber yemek yapmaya giriştik birimiz çorba,birimiz pilav yapmıştı.Ancak işler değişti çorba pilava,pilavda çorbaya dönüştü.O sırada misafir olan halamın eşi bu yemekleri yedi ve ellerinize sağlık çok güzel olmuş dedi.Zavallı eniştem moralimiz bozulmasın diye nasıl yedi o yemekleri bilemiyorum herhalde zor olsa gerek.Tabi bu olaydan sonrada aile arasında ünümüz yayıldı,eniştem herkese muhteşem pilav ve çorbamızı anlatmaya başladı.Genellikle eniştem geldiğinde ( gerçekten tesadüf oluyor ) yeni bir tarif deniyorum ve o da her seferinde yine beni deneme tahtası yaptın diyor.Sağol enişte ya sen olmasan kim yiyecek benim kurabiyeleri,tatlıları.
2- Yemek yapma stilini en çok etkileyen kimdi?
İyi yemek yapamıyorum açıkçası denediklerimde benim için hüsranla sonuçlandı.Ama yaptığım tek şey annemin kafasını iyi karıştırıyorum.Annem mutfakta yemek pişirirken anne şundan ne kadar ölçü,ne kadar mercimek,ne kadar salça,ne kadar su koyulacak diyorum o da her seferinde gözkararı diyor.Anne benim göz kararım olsa zaten bu işin ustası olmuştum.Ama annem sayesinde hamur işlerini severek ve iyi yapıyorum sayılır ( İsterseniz Merale sorun :-) ) .Lise dönemlerinde annem evde olmadığı zamanlarda hemen mutfağa girer annemin yemek kitabından tarifler denerdim.Annem olmadığında tek başıma birşeyler yapmak çok hoşuma gidiyordu.İlk hatırlayabildiklerim çaylı kek,un helvası,acı badem kurabiyesiydi.Acı badem kurabiyesi ile ilgili bir anım bile var.Acı badem kurabiyesini yaptığımda ilk denemeyi rahmetli dedeme yaptırmıştım.Kurabiye biraz sert olmuştu.Rahmetli dedem ağzındaki tek dişine rağmen onu yemeğe çalışmıştı ve çok beğendiğini söylemişti.
3- Yemeğe ve yemek dünyasına olan ilgini kanıtlayan bir resmin var mı? bize gösterebilir misin?Yemeğe değil ama hamur işlerini yapmayı seviyorum.Aslında Meral için Kasota yapıp yayınlayacaktım ancak olmadı bir başka sefere inşallah ,Meralin bloğuna yapıp gönderirim .Bu akşam yeğenlerim için yaptığım keki ve kandil simidini yayınlayacağım.

4-Mutfakta kendisine karşı fobin olan bir şey var mı? Yaparken seni/avuçlarını terleten bir yemek mesela?
Tüm yemekler benim avuçlarımı terletiyor maalesef. Hafta sonu annem evde olmadığı ve yeğenlerde bizde olduğu için yemek yapma işi bize ( kızkardeşim ve ben ) düştü.Zavallı yeğenlerim kahvaltı yapmaktan bıkmış olacaklar ki Nilüfer abla yemek yap artık dediler ve bende giriştim yemeğe.Ancak yeğenler herşeyi yemedikleri için onların yiyecekleri bir şeyler denedimMercimek çorbası ve patates yemeği.Mercimek çorbası fena olmadı ama patates yemeğini kendimde beğenmedim açıkçası.Bu iki yemek için saatlerce mutfaktan çıkamadım.Anladım ki ben annem kadar iyi olamayacağım bu yemek konusunda :-( :-( :-(

5-Mutfakta hangi yardımcını vazgeçilmez buluyorsun? Alıpta çok gereksiz bulduğun nedir mutfakta?
Bu konuda yazacak birşey aklıma gelmiyor .

6- Bir kaç garip belki de komik yemek çeşidi söyle, senin çok sevdiğin ama senden başka kimsenin sevmeyeceğini düşündüğün bir yemek.
Bilemiyorum
7-Hangi üç malzemeden ya da yemekten vazgeçemezsin?
Mayonez,yaş pasta ( asla ve asla kilo alsam bile hayır demem ), kebaplar ( adana ,iskender,urfa ( bunlarda asla vazgeçemediklerim arasında ).Aslında acılı,sirkeli,ekşili,mayonezli herşeyi ve yaş pastayı çok seviyorum ve bunlara hayır diyemiyorum.
8- En çok sevdiğin dondurma çeşidi.
Aslında bu soru yanlış kişiye soruldu ,dondurma kelimesi yeterli bence.Çünkü dondurmanın tüm çeşitlerini çok seviyorum.Sağolsun babam ne zaman dondurma desem üşenmeden gider alır.

9- Asla yemeyi düşünmediğin şey.
Beyin, dil gibi sakatatlar,Kayısı kompostosu ( pişerken bile yayılan kokuyu sevmiyorum )
10- Özel bir yemeğin, spesiyalin var mı?
Yemek değil ama hamur işlerinden Kasota tatlısını,profiterolü ( ancak uzun zamandır yapmadım yapmaya başlarsam kimse rahat bırakmaz beni ve sürekli yaptırırlar ), keki ( ancak şu sıralar nazar değdi galiba eskisi gibi olmuyor ) iyi yaptığım söylenir.

11-Seni ebeleyen kişi.Beni sevgili Arkadaşçadan ( Meral ) ve Emelblogtan ( Emel ) ebeledi.

12-Senin ebelediğin 3 aşçı
Gönüllü olarak ebelenmek isteyen varsa lütfen yorumlar bölümüne müracaat etsin.İnşallah bir gönüllü çıkar :-))
posted by Nilüfer at 3:35 ÖS

8 Comments:

Merhaba Nilüfer
Sonunda yazdın. Ebeleyeli seni ne kadar oldu hatırlamıyorum bile.
Ama yazdın ya çok teşekkür ediyorum.Maceralarını okumak çok güzeldi. Sen ilerde usta bir ev hanımı olacaksın eminim

12:14 ÖÖ  

Nilüfer ne güzel yazmışsın, severek okudum. Zaten pilav pişirmek öyle kolay öğrenilecek bir şey değil bence. Kayısı kompostosundan hoşlanmadığına şaşırdım, e olabilir tabi. Ben de yemekten çok kokusundan hoşlanırım. Laf aramızda kasota tatlısını hiç duymadım, bir gün tarifini yazabilir misin?

Sevgilerle.

12:14 ÖÖ  

Keyifli bir sohbet olmuş, gülümseyerek okudum:)

1:30 ÖÖ  

senin maceralarınıda nihayet okuduk canım.Bu arada kasota tatlısını merak ettim doğrusu?
tarifii bekliyorum.Resimlerdeki nefis görünenleri sen yaptıysan diyecek bişey yok...

1:52 ÖS  

Teşekkürler arkadaşlar mutfak maceralarımı okuduğunuz için :-))))
Beceriksizliğim ortaya çıktı ama olsun Nagihan evet resimdekileri ben yaptım.Arkadaşlar kasota bisküvi tatlısı, işte adı ilginç... ama basit olmasına rağmen oldukça lezzetli inşallah en kısa zamanda tarifini sizlere ulaştırırım yada yapıp yayınlarım.

12:10 ÖÖ  

ellerine sağlık Nilüfer çok güzel yazmışsın .okumak bir zevkti.sağolasın.bance hamur işini yapması daha zor.zoru başaran diğer yemekleride güzel yapar.biraz tevazu var gibi geldi.sevgiler..

12:14 ÖÖ  

Nilüfer ben iyiyim. Sizleri işyerimi ve Meral'i çok özlemiştim. Yorgunluğumu uzerimden atamadım. Önümüzdeki hafta itibariyle yeni desenler eklemeyi düşünüyorum. Blok sever arkadaşlarımın sayfaları çok değişmiş bende düzelteceğim. Sevgiler. Zeliha

1:02 ÖÖ  

Meralin söylediği bir şeye bende katılıyorum. İlerde çok iyi bir ev hanımı olacağın kesin. Ayrıca yazı dilin çok tatlı. Sıcak ve içten..BAşarılıarının ve yazılarınn devamını dilerim

6:46 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home