Nilüferce

Pazartesi, Kasım 05, 2007

Ümit yaşar Oğuzcan"Bir Nefes Düş Gibi"


Aslında bu postu pazar akşamı ekleyecektim,ancak blog ayarlarındaki sorun nedeniyle yayınlayamadım,taslak olarak kaydetmiştim bu akşam bir baktım post ortada yok,blog bile yeni bir yazı eklememi istemiyor baksanıza,dün akşam yazdıklarım uçup gitmişti,zaten tembel bir bloggerım düşünsenize ikinci kez aynı yazıyı hazırladığımı :-),rastlantımı bilmiyorum ama son zamanlardaki her yazım hemen hemen pazar akşamı hazırlanmış,tembel işi olduğu nasıl belli :-),hafta sonu oturup,dışarılarda oyun oynayıp pazar akşamı son saatlere derslerini yetiştirmeye çalışan çocuklar gibiyim,ancak öğrencilik döneminde derslerini son saate bırakan bir öğrenci değildim( eğer bu yazıyı kardeşlerim okursa gülümseyecekler eminim,çünkü bu alışkanlık onlarda vardı :-) ,konu nereden nereye geldi.Aslında tasarladığım yazı bu değildi ancak dün akşam mutlaka yeni bir yazı eklemem gerektiğini düşündüğüm için ( mehmet abi yüzünü kara çıkartmayayım bu sıralar bayağı iyi gidiyordu değil mi?? ) İkbal Gürpınarın "Benim Hala Umudum Var" adlı eserinde rastladığım ve beğendiğim şiir aklıma geldi.Şiir Ümit Yaşar Oğuzcan'a aitti.Şiir Ümit Yaşar Oğuzcan'a ait olunca hemen internette şiirin tamamını aradım ve yayınlamak istedim.Bu şiire güzel bir fotoğrafta eklemek lazımdı,ancak son zamanlarda blog için fotoğraf çekmediğimden,daha önce başka bir yerde görüp beğendiğim bir resimle şiiri yayınlamak istedim.Sanırım bu fotoğrafı bir blogtan almıştım,şuan hatırlayamadığım için kaynak belirtemiyorum ve blog sahibinden özür diliyorum.Bu kadar konuşmanın ardından şiire geçelim değil mi :-)

BİR NEFES DÜŞ GİBİ

Bazı duygular vardır anlatılamaz, anlaşılır sadece.
Sevenin sevdiğini bilmesi kadar, sevilen de anlar sevildiğini.
Sevgi her zaman belirli kelimelerle söylenmez.
Çoğu defa bir bakış yeter de artar bile...
Yeryüzünde hiçbir kuvvet insanoğlunu
sevme hakkından alıkoyamaz.


Sevmek çoğu zaman var olmaktır.
Sonunda bizi yok olmaya götürse bile.
Ben şimdi varım ve seni sevmek hakkımı kullanıyorum.
Sen bile buna karşı koyamazsın.
Sana gelinceye kadar sonu gelmez bir arayıştı sevgilerim.
Bir zaman başkalarında aradım seni,
başka yüzlerde, başka ellerde aradım.
Aldandım, fakat birgün seni bulmak ümidini kaybetmedim.


Nasıl olsa gelecektin birgün.
Ve işte geldin de!
Bana tatmadığım hüzünleri tattırmaya,
bilmediğim kederleri öğretmeye geldin.
Acıdan yana ne kalmışsa yaşamadığım
hepsini bir bir sen yaşatacaksın bana.
Birgün yaşamanın gereksizliğini de senden öğreneceğim.


Bu selin akışını hiçbirşey duduramaz artık.
Ummadığım ve ummadığın bir anda çıktın karşıma.
Coşkun ırmaklar gibi, amansız seller gibi geldin,
mutlaka yıkarak ve benden birçok şeyleri
beraberinde sürükleyerek gideceksin.
İşte o zaman yoklukların
en dayanılmazı ile karşı karşıya kalacağım.


Ergeç gideceksin; beni anlayamadan,
beni sevemeden gideceksin.
Yalnız bir iç kırıklığı kalacak senden,
tesellisiz bir hüzün kalacak.
Yıllardır aradığım sendin
ama sen gittikten sonra başkasını aramayacağım.
Gelmeyecek bile olsan, ömrümün sonuna kadar arardım seni
Ama geldin bir kere; ister bilerek gelmiş ol, ister bilmeden...


Geldin ya!
Şimdi herşey güzel seninle.
Yürümenin, konuşmanın,
nefes almanın bir başka anlamı var artık.
Sen varsın ya, herşey bambaşka gözlerimde...


Ümit Yaşar OĞUZCAN
posted by Nilüfer at 8:22 ÖS

3 Comments:

Günaydın Nilüfer
Günaydın saygın İnsan
Günün hep aydınlık geleceğin ise hep sağlık ve mutluluka dolsun
Postun kaybolması bir şansızlık ama olsun daha güzelini yazmışsın
Şiir de çok güzel
Ellerine sağlık; Gönlüne nur...
Muhabbet dolu selamlar
Hayran olduğum Büyük Yunustan bir şiirle ben de bitireyim yorumumu

Aşk

İşidin ey yârenler
Kıymetli nesnedir aşk
Değmelere bitinmez
Hürmetli nesnedir aşk

Dağa düşer kül eyler
Gönüllere yol eyler
Sultanları kul eyler
Hikmetli nesnedir aşk

Kime kim vurdu ok
Gussa ile kaygu yok
Feryad ile âhı çok
Firkatli nesnedir aşk

Denizleri kaynatır
Mevce gelir oynatır
Kayaları söyletir
Kuvvetli nesnedir aşk

Miskin Yunus neylesin
Derdin kime söylesin
Varsın dostu toylasın
Lezzetli nesnedir aşk

Yunus EMRE

11:08 ÖS  

Cok güzel bir siirmis.Dünya ask üzerine kurulmustur.Ask farkli renklerde hayatimizda.Kimi cocuklarina,kimi sevgilisine,kimi dogaya,annesine ve kimindede Allah aski var.Bu güzel siiri bizlerle paylastigin icin cok tesekürler.

5:12 ÖÖ  

yunus emre tüm zamanların şairi....

1:53 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home