Nilüferce

Cumartesi, Ekim 21, 2006

GEÇMİŞE YOLCULUK...

Geçmişe Yolculuk

Geçmişe kısa bir yolculuk yapalım.Çocukluğumuzdaki bayram günlerine dönelim.Zaman gerçekten çok çabuk ilerliyor,o günlerden geri kalan sadece güzel hatıralar.Çoğumuz zaman zamanda olsa çocukluğumuzdaki bayram günlerini aklımızdan geçirip ah ne güzel günlerdi diye bir iç çekeriz.Herşey zamanında güzel.Sizler ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama,ben bayramda eski tatları alamıyorum.Bayram sabahı, sabahın ilk saatlerinde babaannemin sesiyle uyanırdık,hadi kalkın....Dedem ve babam bayram namazı için camiye gitmiş olurdu.Kalkar kalkmaz ( bu arada yüzümüzü yıkamış oluyoruz tabi ki ) pencereye koşardık.Köy halkı bayram namazından sonra mezarlığı ziyaret ederdi.Genelde herkes dışarıda olmasına rağmen bayram zamanı köye gelinip,büyüklerle beraber bayram geçirilirdi.Bundan dolayı da bu zamanlarda köy oldukça kalabalık olur. Kızkardeşimle beraber camın kenarına oturup mezarlığa doğru giden o kalabalığın içinden dedemi ve babamı tanımaya çalışırdık.İnanın ev ile geçilen yol arasında oldukça mesafe olmasına rağmen biz sabırla onları görmeye çalışırdık.Genelde büyükler önde,orta yaşlar ortada,gençler ise arkada gider.Eh az da olsa onları nerede arayacağımızı biliyoruz.Sonra birimizden biri mutlaka görürdü.
-Bak işte dedem orada,
-Babam da şu tarafta

Çocukluk işte o camın kenarında oturup beklemek çok hoşumuza giderdi.O kalabalığın içinde onları seçebilmek ise bize ayrı bir mutluluk verirdi.Bu işin dönüş faslıda vardı.Mezardan dönerken tekrar camın kenarına koşup,2.turda da onları ayırt etmeye çalışırdık.Annem ve babaannem bu sırada kahvaltıyı hazırlardı.Köy soğuk olduğu için soba yanardı.Küçük odanın içerisinde yanan odun sobası içeriyi sıcacık yapardı.Divanın üzerine kurulan küçük bir sini,üzerinde köy peyniri,tereyağı,köy ekmeği….
Her şey tamamdı.Dedem ve babam mezar ziyaretinden geldikten sonra sıraya geçerdik.Önce babam arkasından bizler büyüklerin elinden öperdik.Harçlığımızı alırdık.Dedemin verdiği paranın tadı daha bir başkaydı.(Herhangi bir yerden maaşı yoktu ama yinede harçlık vermeyi ihmal etmezdi).Neşeli bir bayram sabahı, kahvaltısıydı anılarda kalan,asla unutulmayacak olan....

Yarın nasip olursa yine köydeyiz.Büyükler yokken de o evin kapıları açılır ve bayram orada kutlanır.Yine bayram sabahı kalkılacak.Bu sefer bayram namazına giden dedem değil,babam ve erkek kardeşim olacak.Biz yine kızkardeşimle camın kenarına koşacağız.Kalabalık içerisinden babamı ve erkek kardeşimi ayırt etmeye çalışacağız.Yaş ne kadar ilerlerse ilerlesin o içimizdeki çocuk hep aynı kalacak ve hiç büyümeyecek ancak o eski tatlar kolay kolay geriye gelmeyecek…

Haydi şimdide siz hatırlayın bayram anılarınızı….

Herkesin RAMAZAN BAYRAM’ını şimdiden kutlar.Huzur ve neşe içinde güzel bir bayram geçirmenizi dilerim…
Not :
( Resimdeki şeker ve lokumlar için Beyaz Piyanoya teşekkürler.Bayram gelmeden hepsini yedim,bitirdim.Tabakta bir tane bile kalmadı :-) :-) :-)
posted by Nilüfer at 1:47 ÖS

20 Comments:

ne kadar güzel yazmissin..yüregine saglik...bende camdan baktim sizinle beraber..ama tüyo vermen lazim taniyamam ki babanlari :))

cocukken bayram sabahlari hizla uyandirirdi annem bizi.sonra babamlarin namazdan dönmesini beklerdik..bi bayram balikesirde , bi bayram samsunda gecirirdik...gelen giden , yaptigimiz ziyaretler ..deli dolu gecerdi..ailede beni seytan tüylü diye adlandirirlar.en aksiler bile bayilirdi bana..her türlü muzipligi yapardim bayramlardada..en deli dolu , en catlakta benimdir ailede.harcliklarin büyük payi abime kalirdi hep.ee en büyük o tabii...benim biriktirdigim paralarida kendi paralarini bitirip zulaya alirdi..hain insan :)) saka bi yana , cocuklugumdaki bayramlari özledim...bazi bayramlar hüzünlü gecse bile...bu bayram annem ve kücük kardesim balikesirdeler..babam istanbulda..ben burda...abim okulda...neyseki 2, gun aksam abimle bulusucam...keske ailemle hepberaber olabilecegim bayram günlerine yeniden dönebilseydim..insallah herkes sevdikleriyle beraber gecirir ömrü boyunca tüm bayramlari....
dilerim cok güzel bi bayram gecirirsin sende..cok öperim...sekerlerden aldim bende ,niye eksilmis deme ..ceplerimide doldurdum cünkü :))

10:56 ÖÖ  

meleğim iyi bayramlar..nice güzel bayramlar geçirelim hep beraber inşallah olur mu tatlım benim :) kocamnn öpüyorum sevgileirnmle...

1:35 ÖS  

Sevgili Nilüferce....
Eski bayramlar...belki de özlemini duyduğumuz zamanlar...o kadar güzel anlatmışsın ki...
ne diyebilirim...bayramını kutlamaktan başka...herşey gönlünce olsun...ve hep düşündüğünce...

10:28 ÖÖ  

sevgili Nilüferce...blogundaki müzik muteşem...
keyifle dinliyorum...senin güzel kişiliğini yansımasınını hissediyorum...herşey gönlünce olsun...hoşçakal....

10:42 ÖÖ  

sevgili Nilüferce...
Blogundaki muhteşem müziği keyifle dinliyorum...herşey gönlünce olsun..hoşçakal...
her şey gönlünce.......

10:46 ÖÖ  

Hayırlı bayramlar ve daha nice bayramlar diliyorum.

5:53 ÖÖ  

ben yazmamısmıyım buraya:(

nasıl yazmam yaa ben bu yazyıyı biliyom amaa

3:59 ÖÖ  

cumhuriyet bayramın kutlu olsun:)))

3:01 ÖÖ  

canımm geçmişte kaldınnn :)))))))) hadi yeni yazıı ekle bakimm :))

8:29 ÖÖ  

Kocaman öpüyorum yeni post nerede efenim olmaz ki böyleeeeeeeeeeee :)

12:30 ÖS  

Bir bakim dedim neler yazıyorsun diye :)

1:34 ÖS  

Nerde yeni yazın :(

6:09 ÖÖ  

blog'un çok hoş tebrik etmeden geçmek istemedim

8:36 ÖS  

Nerdesssssssssssiiiiiiiiiiiiiiiin özledik valla olmaz ki :(

10:59 ÖÖ  

yeni yazilar bekliyossss

2:13 ÖS  

Kayıplara karıştınız?

4:36 ÖÖ  

ahu sana yazdım Zehraya yazdım hiç biri gitmiyor noldu bu msn denen şeye :(

9:11 ÖÖ  

sknsdıe xjsdafjsiflsdfsdifsdf

nede olsa sen çözersin

şifre çözücü :D

havalar nasıl moskovada:P

11:15 ÖÖ  

bunu kesin demem lazım.
müzik çok hoş ya.
kafkas havası var bunda.

10:37 ÖS  

siteniz hem içerik hem şablon olarak çok güzel.. tebrik ederim

7:30 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home