Nilüferce

Perşembe, Kasım 16, 2006

Temizlik Yaptım Bugün...

Abant

Sonunda tembelliğimi yenip, yeni bir post ekledim :-)

Temizlik Yaptım Bugün

Temizlik yaptım bugün...
Hem de tüm benliğimde
Bütün kaslarımı, sinirlerimi, kemiklerimi hatta kanımı bile temizledim.
Kırgınlıklarımı dışarı çıkardım ilk önce.
Görmenizi isterdim.
Nasıl da çok yer kaplıyorlarmış,inanmazsınız.
Bağışlamayı yerleştirdim yerine özenle.
Titizlikle her birinin üstüne ektim tohumlarını.
Her yere, görebildiğim, göremediğim her yere serptim.
Atarken kırgınlıklarımı, bakmadım neydi onlar diye.
Gelecek geçmişten çok daha fazla yaşanası.
Bakmadım, merak da etmedim.
Bağışlamayı ekerken tekrar kırılmaktan korkuyordum belki.
Kıskançlığımı çıkardım.
Meğer ben ne az kıskançmışım.
Çok kolay oldu.
Sevindim.
Sanki kaybetmiş bir eşyamı bulmuş gibi oldum.
Çok şükür ki kin ve nefret yoktu yüreğimde.
Nasıl temizlerdim hiç bilmiyorum.
Sıra korkularıma gelmişti.
Çıkarmaya bile korktum önce.
Ne de çok alışmışım onlarla yaşamaya.
Bunca acı ve endişeye nasıl alışılır,
İçten içe bir sevgi nasıl duyulur anlayamadım.
Yerini,toprağını sevmiş mor bir menekşeydiler.
E... ne de olsa iyi bakmıştım onlara.
Her gün yeni yeni korkular ekleyip,endişelerimle sulamıştım.
Mutluluklarımı, ümitlerimi ne de çok ihmal ettiğimi anladım o an.
Bu ilgiyi onlara verseydim, her gün onları düşünüp birer umut daha ekseydim; almadan verip, beklemeden sevseydim.
Her şeyden önce içimdeki gücün ve sevginin daha fazla farkında olsaydım, böyle bahar temizliklerine ihtiyacım kalmazdı.
Çok zorlandım korkularımla.
Birbirlerinin içine halkalar misali girmişlerdi.
Kenetlenmişlerdi adeta.
Ama onları da sevgiyle çıkardım. . ve onları yaşamaktan,hem de bir zamanlar bir kabus gibi yaşamaktan, pişmanlık duymadan çıkardım. .
Kızsaydım onlara, bağırıp çağırsaydım. yine dönüp dolaşıp geleceklerini biliyordum.
Temizlik yaptım bugün. .
Bahar temizliği.
Neşe ektim, hoşgörü, güven, sevgi ektim. .
Almadan vermeyi, sevilmeden de sevmeyi, paylaşmayı ektim. .
Korkusuzlukları ektim alabildiğine...
Saatlerce ektim korkusuzluğu...
Mutluluk ektim, doğallık.
Sonsuzluk...
Bağışlama ektim.
Sevgi ektim her hücreme.
Coşku, heyecan, sessizlik ektim.
Tüm güzel fikirler sessizken geliyor bana...
Kabullenme ektim.
Baş eğme değil.
Olduğu gibi kabullenme ...

Not:Gelen bir mailden alıntıdır.Kime ait olduğunu bilmiyorum.

Sevgi,saygı,hoşgörü,dostluk,içtenlik,doğruluk,dürüstlük,insanlık vb. gibi pek çok kavramın azalmaya yüz tuttuğu,yalanlarla dolu ,çıkar dünyası haline gelen yaşamın içinde yer alan insanlığın bu temizliği yapmaya öyle çok ihtiyacı var ki ....
Özelliklede bir bebeğe tecavüz etmeye kalkan ,buna benzer pek çok olayın yaşandığı bu hayatta,insanlık duygusunu kaybetmiş vicdansızların ruhlarını nasıl temizleyeceğini merak ediyorum doğrusu....
Sevgi,saygı ve tüm güzel duyguların kalbimize yerleşip,oradan hiçbir zaman çıkmaması ve azalmaması dileğiyle....
posted by Nilüfer at 10:39 ÖS

21 Comments:

nilü öncelikle yayın hayatına hoşgelmiş bulunmakta die anlatım bozukluğu içeren ve silmeyeceğim bir giriş ile muhabete baslıyorum:)

bu yazı gercekten de cok hoş. zaten sizi beğenerek okur takdir eder ve teşekkürlerimizi hep iletiriz.

moskovada insan olunca tabe biraz zor oluyor anlıyorum sizi. kolay olmaz öyle duygular hemen atılı versin. donar orada onlar çözülmesi içinde bolcana vakit lazım diyerek espiirk yapıyorum burada ben espirik yaptığımı demem zati boş bir laf içeriyor cünkü siz moskovalı da olsanız buna gülmüşsünüzdür:)

bu arada sarkınızda ii bir secim efem diyor ve gidiyorum...

1:25 ÖS  

cok güzel bi yazi...payalastigin icin saol nilüfer...cok cok begendim...
dedigin gibi bende merak ediyorum canilerin nasil temizlik yapicagini..gerci onlarin öyle bi vicdan muhasebesi yapacaklarinada inanmiyorum ama....
benimde saglam bi temizlige ihtiyacim var..umarim basarabilirim...cok cok tesekkürler...
bundan sonra bu kadar ara verme lütfen..kocaman sevgilerimle...

2:47 ÖS  

bu arada foto nefiss..abanti cok özledim ben yaaaa..bi de gölköy kampüsü..bi de gölcük ..off offf ...

2:49 ÖS  

Sağol Kayhan kardeşim
sen anlatım bozukluğu içeren cümleler kursanda ben anlıyorum seni merak etme :-),yazı ve müziği beğendiğine sevindim.
Senin bu espirik anlayışın olmasa bu Rus ajanı hiç gülemeyecek,her zamanki gibi gülüyorum yine.
Yüzünden gülümseme hiç eksik olmasın....
Güle güle :-)

Çok sağol Optio.Eğer Bolu'ya gelirsen haberim olsun.Kampüse çıkarız,eski hatıraları canlandırırız.Gölköy,Gölcük ve Abant turu yaparız.Bu arada Zehra seninde katılma zorunluluğun var biliyorsun.Sensiz olmaz :-)

9:26 ÖS  

Nilüfer kız şiir beni çok duygulandırdı nedense. Herhalde hüzünlü şarkının eşliğinde okumak beni etkiledi :-)
Hep beraber bi Abant gezisi mi düzenlesek ne blogcular arasında ?

12:08 ÖÖ  

:) Bunu dün gecede söyledim şimdi de söylicem nilüfer çok ama çok güzel bir yazı..bu yazıyı bir dua gibi her sabah okumalıyız aslında... şarkı da çok güzel seçilmiş gerçekten..meral e katılıyorum :) bir abant gezisi düzenliyelim :) yanlız gezi rehberimiz ve organizatörümüz sen olursan :)))

2:25 ÖÖ  

Önce hoşgeldin diyor bir alıntı da ben paylaşıyorum sizlerle...
Bir dua...
Güzel bir dua ama...

Rabbim,

Bir insanı koy kalbime, ama o insan Senin de sevdiğin bir insan olsun. Ve beni öyle bir insana sevdir ki, o insanın kalbinde Sen olasın ki, ben o insanın kalbinde seni bulayım. Beni öyle bir insanla buluştur ki benden önce onunla buluşmuş olan Sen olasın. Onunla el ele tutuştuğumda ikimizin elinin üstünde Senin elin olsun. Bana öyle gözler göster ki ben o gözlerden sana bakayım. Bana öyle bir sevgili ver ki bakışı cennete açılan iki pencere olsun. Onunla öyle bir yolda yürüyelim ki kılavuzumuz Sen olasın ey Rabbim. Öyle bir sevgili ver ki bana ona sarıldığımda kâinat bize bakıp bir birine sarılsın. Bize öyle bir sevgili ver ki Rabbim, Sevgimizden Muhammed sevinsin.

12:24 ÖS  

Meral bende sen hüzünlen diye bu şarkıyı seçtim :-) şaka şaka.Gerçekten çok güzel bir müzik.Abant gezisi gerçekten harika olurdu.Kurban Bayramına nasip olursa bir Abant yada Gölcük turu yapalım.Yazında blogcularla bir organizasyon düzenleyelim :-)

Sağol Zehra.Zehra, sen yeterki gel gezi rehberi olurum.Meral organizasyon konusunda daha iyidir.

Hoşbulduk Hasan abi,Bu güzel dua için amin diyorum.Ama özellikle senin için bu duaya içtenlikle amin diyorum
:-)

4:08 ÖS  

nilüfer, pek çok insan insanlığını vestiyere asmış öyle yüzsüz yüzsüz dolaşıyor.Umarım geç olmadan hatırlayıp döner yüzlerini alırlar.

bişey daha:ben sana mail attım ama sanırım yanlış bi yere gitti.ne bloğu ne müziği diye bide çıkışmış bana:)
gozgumisali@gmail.com
işte bu.hani müzik vardıya sende bundan önce.
bide unuymuş oluyormuşsun çık o zaman işin içinden:)
rus ajanı selametle kal:)

11:02 ÖS  

Çok güzel bir yazı.
Resim de çok hoş.
Abant'ta ilginç bir kaza yaşamıştım yıllar önce.Az kalsın 14 m. derinliğine gömülüyorduk bu gölün.
:-)
-Resmi görünce hatırladım işte...-

2:04 ÖÖ  

Yazı harika, resim de harika. Ben gitmedim buraya yahu. Rehberimiz olmalısın Nilücüğüm. Zehra doğru söylüyor :D

11:00 ÖÖ  

Bende niya şarkı çalmıyor kaçtır dinliyim diye geliyorum!
ne çalıyor acaba ??

Canım ii haftasonları dilerim öptüm

12:47 ÖÖ  

sapıkları kökten temizlemek lazım :))

6:22 ÖÖ  

nerdesin sen :(

8:01 ÖÖ  

enn sevdiğim şarkı :) süppersin senn ;) bende bloguma eklicem :))

12:29 ÖÖ  

İyi haftalar yahu ben niye şarkı duymuyorum o kadar dinliyorum ama çalmıyor benim bilgisayarda :( ne çalıyor acaca?

3:07 ÖÖ  

Evet aylar kasım dı günlerden 16 ne kadar zaman geçti ama Canım olmaz ki nerde yeni postlar nerde :((
olmayor böle

öpüyorum kocaman ben hala şarkıyı duyamamdım gidiyorum geliyorum bakıyorum ama yoook .
adını deyin bari merakım gitsin :D

9:52 ÖÖ  

Nilufer,
Her şey çok güzel. Yazının verdiğimi mesaj, yandaki duru fotoğraf ve doğanın güzelliği. Hepsi bir arada fazla güzel..

Yayınladığın yazı derin, düşündürücü ve güçlü. Çok sevdim.

Biblo ile çok yakında il sınırları dışına çıkacağız. Abantta bunlar arasında..

Sevgiyle kal..

11:59 ÖÖ  

Eee, tembellik yapıyoruz yine, yeni yazı nerede bakiim?

12:58 ÖÖ  

nilüferrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr temizlikkk bitmedi miiiiiiiiiiiiiiiiiii gııııııı :D

4:29 ÖÖ  

Keske ben de temizlik yapabilsem, ne iyi olurdu. Cok pasakliyim coook!

Iyi hafta sonlari dilegiyle.

3:51 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home